NA UTILU' 2

SONATĂ LA DOUĂ MÂINI


Eu era să mă înec pe plajă.
- Bre, mă leși…
- Zău.
- Cum dreacu’ pe plajă?
- Uite-așa.
- Cum așa?
- Pe plajă, dacă-ți zic.
- Pe nisip…
- Pe.
- Pfuai…
Noroc de un nene care a priceput.
- Un nene…
- Un.
- Salvamar?
- Etete, fleoșc!
- Ă?
- Salvanisipar…
- Mda…
- Avea barbă.
- Barbă…
- Sunt precisă.
- Nenii ăștia…
- Ce-i cu ei?
- Cum apar ei ca să lungească poveștile…

Primul val m-a băgat cu gura în nisip și m-a întors cu fața spre mare.
- Cum mă-sa mare?
- Uite-așa.
- Anșa…
Mă aplecasem după o scoică.
- Scoică…
- Legam un șiret…
A venit valul…
- Păi nu l-ai văzut?
- Nu.
- Cum nu?
- Eram cu spatele spre apă.
- Și…?
… și m-a trântit cu capul în nisip.
- În pământ, în iarbă verde…
- Csf, ncsf.
- O știi p’aia cu Austria francofonă?
- Zi-o.
- Autriche, autruche.
- Ă?
- Austria, pi frîanțojăști.
- Știu, știu, “o-tríș”.
- Oui, madame.
- Da’... “o trűșü”?
- Mais l’autruche…
- Ă?
- Struțu’.
- Cei cu el?
- Și el se ascunde cu capul în nisip.
- Pardon, monsieur.
- Madame…?
- Monsieur, moi…
- Vous, madame…
- Moa nu mă piteam.
- Adică?
- Mă gândeam.
- La ce?
- La ce, la nece…
- Passons.
- La ce s-or gândi struții când bagă capul în nisip.
- Of, of, măi, măi.

… când m-am răsucit să mă ridic.
- Din nisip…
- Din pământ, din iarbă verde…
- Ce zici, domne!?
- Din nisip, bre.
- Parcă nu m-am prins…
- Te-ai, nute-ai…
- M-am, zău!
… m-a prins al doilea val în față.
- Le numărai.
- Le.
- Și...?
Al doilea val m-a lovit în plin…
- Făcuseși plinul de scoici…
- Nu, măi.
- Alge?
- Ai răbdare.
- Nisip?
- Aoleooo...
… trântindu-mă pe spate.
- Pe spate?
- Da, bre.
- Dacă zici tu…
- Zău, wtf…
- Așa da, mai merge.

- M-a trântit pe spate.
- Ai mai zis.
- Trebuie subliniată ideea.
- Poziția, poate.
- Mă, turcule…
- #insist.
- #rezist.
- Ai picat în admirație.
- Am cam.
- Și?
Și valul a trecut.
- A plecat la treaba lui…
M-am răsucit în patru labe…
- Demnă.
- Demnă...
- Și?
- Al treilea val m-a băgat iar cu fața în nisip.
- Îți cam plăcea, bag seamă.
- Prinsesem gustul…
- Și bio…
- Eco, uăi.
Trei zile n-am mâncat nimic.
- Îți făcuseși plinul…
- Îhî.

Alge și nisip.
- Vegan, uăi.
- Pardon, monsieur.
- Madame…?
- Raw vegan.
- Minerale și vegetale…
- Berechet.
Mi-au ajuns.
- Așa ospăț…
Unu singur s-a prins că mă înec.
- Nenea.
- Nenea.
- Cu barbă…
- Cu, zisei.
- Doar el?
- Decât…
- Și ăilalți?
Ăilalți râdeau ca proștii.
- Râdeau…
- Da.
- De tine…
- De.
Și eu.
- Tu?
- Eu.
- Râdeai și tu?
- Păi ce să fac?
- Păi de ce?
- Cum păi de ce?
- De ce râdeai?

Că ăsta a fost motivul.
- Wtf… Tefu tâmpit, uăi?
De am băut atâta apa cu nisip.
- Aha…
- Te-ai dumirit…
- Ce zici, bre, tu?
- Betul, te rog.
- Betul, nebetul…
- Mă…
- Bine, bine, scuzați.
- Cum ce zic?
- Nu pricep nimic.
Râdeam.
- Ce-i cu apa?
- Ce-i cu ea?
- Râdeai de apă?
- Aoleo…
- Să fac plici de pricep.
- De la atâta râs…
- Anșa…
- Râdeam și înghițeam apă.
- Păi nu trebuia să plângi?
Ei draci.
- Păi nu plângeai?
- Nu.
- Nu!?

Râdeam de mine.
- De ocne și saline.
- Da, adâncă…
- Da’ de ce, neică?
Că nu mă puteam ridica în poziția bipedă.
- Bipedă…
- Nebipedă…
- Homo nisiparis…
- Bre…
- Da’ nu plângeai?
- De ce să?
- Păi ce copil erai?
- Ce copil?
- Păi tu.
27
- 27 ce?
- Ani.
- Tu!?
- Of…
- Adică nu erai copil?
- Eram.
- Wtf…
- Al mamii.
- Văleu...
- Eram și nu eram.
- Cum nu?
- Eram ditamai mama.
- What!?
Păi de ce crezi că râdea toată lumea?
- Stai așa…
Dacă eram copilă, mă luau de-acolo până să mă ajungă valu’.
- Tu, cara mia…
- Si, signore.

Pfuai… Mi-am amintit…
O duducă, la Eforie Sud, era cât p’aci să dea colțu’ pe plajă, ca cactusu’. Tot înghițea cu nesaț la alge cu nisip.
- Bre, tu erai împiedicata aia?
- O, tempora…
- Oho…
- O, mores…
- Mă omorâși.
- Taci, bre.
- Touch bra?
- Mă…
- Eu.
- Tu m-ai tras de bretele!?
- Signora…
- Si, signore.
- Încercam să le pui la loc.
- Cu asta te îndeletniceai, alde matale.
- Îhî.
- Pe plajă.
- Pe.
- Auzi…
- Aud.
- Tot tu m-ai întrebat dacă mă leg la șireturi?
- Păi așa mi s-a părut.
- Păi de ce, uăi?
- Tocmai ce-mi pierdusem ochelarii în apă.
- Cum naiba?
- Trecuse un val p’acolo…
- Și s-a dus în treaba lui…
- Bre, Sandy Bello…

- Să nu uit...
- Ce mai e?
- O să zic: scenariul Betul, regia Manole, in rolul principal B, în rolul figurantului de M…
- Atât?
- Dacă nu mi-or mai veni alte idei.

Ajunsă cu povestea aici, taman când mijeau zorile, sfioasă, Șeherezada tăcu și se apucă să facă o saramură.

https://m.youtube.com/watch?list=PLS_K0G1GEKB9MAJrdvxOnVtNiQDFbLrKq&v=mZCTFgu_x_Q

Comments

Popular posts from this blog

ÁPOSZTOLORUM

ȚÍKLA

GAUDEAMUS. 2. Intermezzo cu bască