AZ A SZÉP*

*Adică, în traducere liberă din kürtőșeză în mujdeieză: Uo, mă, unguri răi!

A fost frumos duminică la Târgul OZOSEP (Az a szép/ aşa de frumos) de la grădina librăriei Cărtureşti, lângă fostul cinema Patria, pe la Piața Romană.
Produse de tot felul, nişte bunătăţi de stătea mâţa-n coadă. Una, alta, am degustat şi ceva ulei unguresc tradiţional.
- Hai, zic eu, să văd care a băut mai mult ca mine, ca ocne şi saline.
Şi-i trec la alcohol-test, îi pun să zică "6 saşi în 6 saci".
Domnul Dobrogea a fost categoric:
- Pe la noi nu's saşi, da' pot pentru a adapta!
O zice, te pomeneşti, clasicul "6 gígea la Agígea!"
- 6 tătari pe 6 măgari!
Mai zi ceva… Cu Duia, treaba a fost simplă. Voilà ce mi-a scris;
- 66→6Ʊ.
Domnul Fieger… eh, da, a trebuit să-l scot din emisie, da' mi-a răspuns:
- 6 live-uri în 6 McDrive-uri!
Merge, nu?
- Marlène?
- 6 geţi în 6 genţi!
N-ai cu cine, maică, n-ai cu cine…
- Irma?
- Lasă-mă, domne, cu saşii tăi! Ȋntreabă-i pe Lia și Nicu despre ei.
- Bine, zi atunci cu ungurii, na.
Să vezi c-o bagă p'aia cu "6 secui bat 6 cui!" De unde, vere…
- 6 ceangăi în 6 tigăi!
Am înfrânt…
Altfel, o căldură… +20°C! Ne-am topit, nu alta! Am mai avut ghinion şi cu berea, că era rece.

Comments

Popular posts from this blog

ÁPOSZTOLORUM

ȚÍKLA

GAUDEAMUS. 2. Intermezzo cu bască