MY KINGDOM FOR A HORSE. 1, egy, one


FORME DE RELIEF ISTORICE: ŞEI, CURBURI...

- A horse! My kingdom for a horse!
Of course, asta s-a auzit în toiul unei bătălii. Măreţul principe era, desigur, în primejdie, altfel nu ar fi promis trocul aiesta năstruşnic. De fapt, zic uricele & letopizdeţele accesate de noi, el avea alte gânduri:
- S-o credeţi voi, 'tu-vă muma-n cur de #calicii!

Back to the real story.
Iară un Purice aprodul i-au dat calul lui. Și nu puté în grabă încăleca Ştefan vodă (István, Pişta pentru prieteni) fiind om micu. De statu, să precizăm; altfel era un lider regional recunoscut, dar, iar trebuie precizat, nu chiar ca Milică ȊÎntâiulea.
Şi au dzis Purice aprodul:
- Domne…
- Doamne, mă, tăntălăule!
- Ups... Pardon, Sire! O luăm de la cap?
-ȊÎhâ. Bagă mare!
- Doamne, eu mă voi face o mangă… asta… un dâmbuleţ…
Şi atunce au dzis Ştefan-vodă:
- Un ce, bre?
- Un dâmb, Măria Ta. Dâmbus, dâmbii, din latineşte.
- Păi zi aşa, mamaie, se dumiri prinţul.
"Dâmb… dâmb… ce mândru sună acest cuvânt, se minună în sinea-i princiară vodă. O mai fi şi altă rimă la strâmb?"
- Strâmbă-Lemne? parcă îi ghici gândurile vrednicul aprod.
- 'ai? veni prompt răspunsul regal.
- Sfarmă-Piatră?
- Aproade, forget about it!
- Poruncă, Măria Ta!
- Zi de unde rămăsesei, interveni imperial vodă.
- …şi matale purcede a încăleca…
"Purcea de… de care plm!?" se minună Alteţa Sa în sinea lui princiară, dar se abţinu că era, deh, la ananghie.

Încearcă vodă să aburce, să se cocoaţe pre dânsul, dar fiind măsura S...
Şi atunce au dzis Ştefan-vodă:
- Bre, aprozare.
- Ce mai e? se aude glas de lucrător cu cârca.
- N-ajung!
 "'te-n cur pe mă-ta de pitic, îl blagoslovi în gând aprodul. Uite-aşa-şi rupe omu' şalele!"
- Mă, n-auzi, surdule!
- Bine, bine, mă voi face, dară, o altă formă de relief. Moviliţă e bine?
Mă omoară ăsta cu diminutivele lui, îşi zise vodă.
- … şi vino de sui pe mine şi încalecă
…dreacu odată mai repede, continuă în gând dibaciul aprod. Cine m-o fi pus să mă bag în vorbă!?
Şi pe când adăsta marele Ştefan pe tăpşanul, pe muşuroiul, pe purecioiul cu pricina, zise:
- Apropo, aproade, tu ai auzit de multiculturalitate gen?
- Muci lu' tetea cum?
- Passons, răspunse vodă.
Şi s-au suit pre dânsul Stefan-voda, pocnind falnic din carâmbii imperiali şi au incălecat pre cal.
- Au, au, au, s-a auzit de dedesubt.

- Pe o scară de la 1 la 10, zise semețul crai, cât de greu te poti concentra?
- Pe o ce ce?
POCC… aiasta chiar sună a acronim de partid, nu-şi putu să-şi reţie gândurile de-i tot dădeau ghes măritul monarh.
Şi atunce au dzis Ştefan-vodă:
- Las' că te belesc eu, 'te-n zbang cu păduchii, ploşniţele şi tot neamu' vostru de Siphonapteræ.
N-a zis cu voce tare, ofcors, chit că-i stătea pre limbă că curtoazia, procedurile şi pravilele, başca datinile trebuiau respectate în situaţii de acestea.

Şi atunce au dzis Ştefan-vodă:
- Ghii, Batore, bătrâne!
- Excuse me!?
- Ce-are, bre?
- Purice, my Lord!
Mda, chiar aşa, are dreptate, se gândi, năpraznicul la mânie, prinţ.
- Cum ar suna Fefeleaga-vodă?
Şi atunce au dzis Ştefan-vodă:
- Ghii, Bisisica!
- Mărite voievod, vreai să se râză lumea de mine?
Ă… cu Bator oi fi zis? se gândi dârzul monarh.
Şi atunce au dzis Ştefan-vodă:
- Sărace Purece, de-oi scapa eu şi tu, atunce ţi-i schimba numeli din Purice Movilă.
Pfuai, își zise viteazul aprod. Cum ar fi fost să rămâi in urice pentru urmaşii mei pureceşti ca şi aprodul Dâmbu?
- Înţelept mai e prea luminatul voievod, chit că e pitic.

Şi-am încălecat pe-o şa şi v-am spus poveste-aşa.

Comments

Popular posts from this blog

ȚÍKLA

ÁPOSZTOLORUM

PALAGÉNI