AULÍNU

POVESTE MICĂ DE TOAMNĂ


- Mă, tu știi ce-a fost aseară? zice sor-mea, fata ducesei, de dimineață.
- Ce?
- Aulínu’.
- Ă?
- Aulínu’.
Wtf... hăuli unu!?  
- Ce dreacu’ e aia?
- Întreab-o pe mă-ta!
Chiar așa a zis de patroana, de mămuca noastră, despre “La bien aimée et respectée La Grande Duchesse de Piatra, ot Téléorman”.
Să o deranjez… să o disturb ca să-mi spuie… Dacă n-o fi dat la pui…
Îmi fac curaj și părăsesc sanctuaru-mi unde conspectam conștiincios din Ulysses.
Intru în apartamentele ducale, ducesa spăla niște ardei la chiuvetă.
- Cum e cu "Áu" ăla?
- Stai să vezi.
- Stau, că d’aia venii.

Her words are always such a pleasant order for me. Și începe:
- Nu ştiu alţi cum sunt, dar eu, când mă gândesc… la stâlpul hornului unde lega mama o şfară cu motocei…
- Mais, dites, donc…
- Oui… zice ea.
- Lasă motoceii.
- Really, uăi?
- Zi cu Aulinu’.
- Au… mă lăsai furată… sweet memory… Ozana cea lin curgătoare…
- Ce Ozană? zic eu.
- Păi ce-are?
- La Piatra e Călmățuiu’.
- Ah, oui.
- Well?
- Mă dusei aseară să fac plimbarea, zice ea.
- Cu toroipanu’ de-argint?
- Cu.
- Cu e cupru.

- He, he, zice ea. Știi că beriliu’ are masa atomică 9,012182 g/mol?
- Îu!
- Și, când ies la drum, niște puradei.
- Keep saying.
- Tanti Nuți…
- Tanti!? zic eu.
- Oui.
- Nu Altesse, nu Excelență?
- Nț.
- Pfuai…
- Trico tri! zice.
- ‘ai?
- Așa am zis și eu.
- Tricou ce?
- Nu. Citez: ‘ai?
- A…
- Ne dai ceva? zic ei.
- Păi de ce? zic eu.
- Știi ce e azi?
-. Duminică.
- Of… Citam iar din copiii ăia.
- Ah… pardonnez-moi.
- Ce e? zic eu.

- Aulínu, zic ei.
- Și tu ce-ai zis?
- Am zis: și?
- Și ei ce-au zis?
- Ne dai ceva?
- Aha, zic
- N-am ce.
- Aveai toroipanu…
- A… ei dezamăgiți.
- Niște gutui? zic eu, adica ea.
- Da, da, zic ei bucuroși.
- Da’ doar câte o jumate că sunteți mulți.
- E bine și-așa, zic ei.
- Da’n ce le puneți?
- Am eu o pungă mare, zice una mică.
- Și? zic eu.
- Și, neși…
- Uăi, Altesse…
- Le-am dus.
- Câte-o juma de gutuie?
- Ei… Câte una de fiecare.
- A…
- D’abia au încăput în pungă.
- Și ei ce-au zis?
- Merci beaucoup pour…
- Pour?
- Halíunu, na.
- Hali unu!?

Comments

Popular posts from this blog

ÁPOSZTOLORUM

ȚÍKLA

GAUDEAMUS. 2. Intermezzo cu bască