SÂRMA, UĂI!

AVENTURI NOCTURNE

Anno Domini 2000 și ceva, adicătelea recent.
- Țâââr, țâââr…
O vecină ne accesează prin telefon, pe la prânz.
- Hai să m-ajuți să tai aripile la cocoși!
Destinu’, bre, apar mai mulți cucoși decât găini de-o vreme.
- Acu!?
Cine dreacu prinde orătăniile pe lumină!?
- Când s-o-ntuneca.
Așa da, bosomeg.
Mno, dară mai e.

Se-ntunericește.
- Țâââr… telefonul!
Shiiit…
Eu, zorit teribil să plec în oraș.
- Adu și foarfeca!
Aduc, aduc… plf.
M-apropii de frontieră…
- Unde-i jivina? întreb eu precaut, de dincolo de gard, că are o namilă de câine.
- E închis.
Sar pârleazul dincolo. Canci lumină! Noroc că aveam o brichetă cu lanternă.

- Sârma, uăi!
Wtf… Suntem la Brașov, Măria Ta!?
- Cum, cum, cine?
Bre, să-mi tai gâtu’ în sârma de rufe.
Și ‘zgura, și bosomegi…
Ne apropiem de locație. Ciuciu coteț!
Beznă beznoasă.
Înaripatele, cocoțate într-un pom!
Pfuai…
- Pe care, Altesse?
Pe Mandela, pe Mobutu, pe Mogadiscio sau pe Mozambic?
Mă întinz dibaci ca un… ca o… ce dibaci prin bezna și crăcile ălea? și pui mâna pe o galinacee…
Asta, să mai stea, să se-mpiedice… în față dăduse cu mopu’...
Odată aud…

- Zbăâr!
Ei, aș, dugheană!
Zboară la dreacu cu cărți, printre crăci și araci, în vie. Oi fi gâdilat-o, te pomenești. ‘tuzgura… asta, ciocu’ mă-tii!
Cucurigu, cotcodac, cucurigu, cotcodac că ale dreacu orătănii, de masculi vorbesc, de la o vreme se exprimă și în limba maternă.
Odată îi auzi cotcodăcind:
- Nem tudom kókoșul.
Bref, rămân c-un pumn de fulgi în mână.
- Bagi de- o pernă?

Ce p… bosomeg, cu pipotele lor… Ce era la gura mea…
Mă sucesc, mă agăț printre crengi și rămurele, să-mi scoț ochii, nu alta, zic, la un moment dat să iau un scaun, să mă cațar mai demn. De unde, bre…
Mai mă strecor odată sub crăci, dârz, apuc o galinacee de copane…
Bre, și unde nu se smucește odată…
S-a dus dreacu și aia!

- Hai să trecem la planul B.
Vorbeam deja singur.
Gazda, creștina, mă încuraja:
- Hai că poți!
Bre, mă leși…
Mă bag tiptil pe sub ramuri, chem chakrele în ajutor:
- Húca céakra, húga, huga…
A fost de folos, zău!
Întinz cangea, asta… ghearele… prinz unu… mă întorc mândru cu trofeul, ca sergentul cu steagul turcesc de pe redută.

- E puică!
- S-o f#t!

BREAKING NEWS
Galinofilie în Rahova!

Comments

Popular posts from this blog

ÁPOSZTOLORUM

ȚÍKLA

Adevărul despre punctul D. 1, egy, one