POVESTE FĂRĂ PERDEA

WARNING! ACHTUNG! FIGYELEM! Atenție!

Urmează text & imagini care vă pot afecta emoțional.
Nu este recomandat românilor, credincioșilor, minorilor, maturilor, blondelor, ateilor, ungurilor, instalatorilor etc etâcî.

Și cum șădea eroul nostru, Voinik, în pridvor, și trăgea din chiștoc, rupt de oboseală, se gândea el, de vorbă cu sinele lui:
- Bre, gata. Covoare bătui, prafu... parcă am șters ceva, de văruit pomii... ok, mobile mutate, alea-alea duse de colo-colo, am udat și mazărea și arpagicu', am servit cina la colegele de birou? servit, 13 porții, lopata, cazmaua, bătătoru' la locul lor, cuvertura pe pat, teancurile de euroi acolo, nu zic unde, niște bulbi de buruieni plantate, perdeaua pusă...
Poză cu perdeaua spălată, pusă.

Perdeaua!?
Să-i sparg pe turci! Că de la ei vine cuvântul ăsta. Laleá, cafeá, perdeá...
Ce bine să fi fost ca olandezii, nenică, că ăia n-au perdele la geamuri!

Anșa, cum ziceam...
De vreo săptămână fac striptis, de când a luat mămuca perdeaua la spălat. Am vedere spre biroul colegelor, înaripatele, orătăniile.
- Bre, e o veselie seara acolo…
Și o fulguială prin ogradă... OK. Am pus-o, în sfârșit, nenorocita de perdea.
- Are 16 cleme!
Ar veni 8 pe jumate, alte 8 pe altă jumătate. Banal, simplu. Pe scurt, un chin. Oricum le prind, tot rămâne măcar una în aer, singurică, stingheră.
Poză cu perdea curată.

Recapitulăm: Voinik terminat, hămesit, chiștoc, voce patroană, din off:
- Mă, ai pus perdeaua?
Observați, desigur, crima de lezmajestate, da? Nu tu un Excelență, o Alteță, un Sire…
- Yes, boss.
- Sigur!?
- Etete, fleoșc! Ți-am zis c-am pus-o, am pus-o!
Când e vorba de pus… iar la perdea nu dau greș niciodată.

Voinik, chiștoc, pa'ar de vin. Life! Freedom! Voce din off:
- Mă, ce perdea ai pus!?
- Cum care!?
Și explic, cu axele Ox, Oy, Oz: aia agățată pe cabina de duș (ca la săraci).
Râsete, chicoteli, din culise. Wtf...
- Ai pus-o p'aia de la nepotă-tu!
Mother fu… , Ișten b..., băg...
- Păi a ta nu e transparentă!
‘zguramă-tii de perdea...
- A ta e-n sufragerie!
Așa e la casele mari, deh.

Bre, ce să zic!? Voinik în extaz! Ce era la gura lui, de bucurie...
Cațără-te iar pe scaun, unde plm e scaunu'? fuck!, adu scaunu', desfă alea 16 cleme tâmpite, dă-o jos, arunc-o în cameră la nepot… Sufrageria, parcă acolo a zis că e a mea… Ad-o, pune-i semn la jumate, fă poză pentru posteritate, sus pe scaun iar, pune iar 16 cleme nenorocite, poză, aranjeaz-o, cute, chestii...
Poză iar.

Dar, recunosc, mai sunt și alte activități, chiar plăcute, romantice aș zice.
- Am zis de varza murată? De atmosfera de mister când ridici capacu' la butoiu' de Channel?
Dior? După ce scosei ieri, conform ordinului, rețetei, 4 bucăți mari și 2 mici, azi urmă noua poruncă:
- Pune-le p'astea 3 înapoi!
Gizăs… Back to pivniță! Viața e greu, bre.

Cum ziceam: unde perdea nu e...


14 aprilie 2017

Comments

Popular posts from this blog

ÁPOSZTOLORUM

ȚÍKLA

GAUDEAMUS. 2. Intermezzo cu bască