SILA APOSTOLICĂ

Sila era Silica, Vasilica, mătuși-mea, nevasta lui Apostol, unchi-mio cum ar veni, ambii RIP demult. Așa o alinta el:
- Sila mea e numai una!
De fel, trăitori ambii, ca și alți membri din neam, pe frumoasele meleaguri de vizavi de viitoarea pușcårie.
Booon.
Și își dau ei într-o zi rendez-vous de săraci în oraș, să se ducă nu-știu-unde. Era prin anii '50, aveau deja copii mari.
- Silo, ne întâlnim deseară.
- Când, bre?
- Între 5 și 7.
- Bine.
Oamenii nu se prea grăbeau p'atunci, părerea mea. Ce sfert academic...
- Ă... zice ea. Unde?
- La ceas, Silo.
- Bine.
Zis și făcut.
Ceasul, stâlpul cu ceas în cap, era, și mai e încă, un reper important.

Pe la 8 jumate seara ajunge Sila noastră acasă. Cu totul întâmplător, c-o falcă-n cer și una la locul ei, c-aveau deja preș (sau dușumea?), acoperiseră pământul roditor din locația respectivă.
- Unde-i tac-to? 'tu-l c*r pe mă-sa de haimana ploieșteancă!
Apostol era din orașul cu pricina, un fel de venetíc printre capitaliști, cum ar veni. Nu neapărat din Haimanale, ca Caragiale, am zis așa ca să crească dramatismul poveștii.
- N-a venit, n-a venit, strigă glasuri de copii.
- M-a lăsat s-aștept ca proasta două ore și n-a venit.

Ajunge pe la 9 și Apostol, tot c-o falcă-n slăvi.
- Silo, 'te-n c*r pe mă-ta, de ce n-ai venit?
- Cum nu, Apostole, cum nu? Două ore te-am așteptat!
- Ai așteptat un fleoșc, zice el.
- Parole d'honneur!
- Eu de ce nu te-am văzut?
- Ia zi, zice Silica, tu de ce mă-sa mare n-ai venit?
- Cum n-am venit!? Două ceasuri am stat ca mocofanu', doar - doar, o s-apari-mplm.
Nu era cu plm p'atunci, era oameni săracii.

- Mă, Apostole, zice Sila.
Remarcați, desigur, că foloseau cazul vocativ corect, cu virgulele la locul lor. Dar să continuăm.
- Unde ai așteptat?
- Cum unde!? se miră el.
- Da, da. Unde?
- La ceas!
- La ceas...
- Da, da, la ceas, zice el.
- La care, bre?
- La Universitate!
- Ptiu, bosomeg... Eu la Unirii!

Comments

Popular posts from this blog

ȚÍKLA

ÁPOSZTOLORUM

PALAGÉNI