POVESTE DE SEPTEMBRIE


Acţiunea se petrece la Cora, nowadays, era noastră, asta ca să contextualizăm, ce mă-sa mare.
În faţa mea erau doi colegi de clasă de la Tapæ sau Boszáda, nu mai reţiu exact, că tot confund scuturile și arcurile, ce e clar e că erau un el și o dânsa.
- Avem reducere 10% la cumpărături de peste 100 de lei, zice el…
- Yes, yes, yes, se bucură ea pre limba agatârșă sau gepidă, nu mai contează care.
- … la produse alimentare, fără băuturi, continuă el.

În mod normal, la veteranii cu talon de pensionar, pe baza la un card Cora, reducerea e de 5 mangoţi daily, acu era ceva "promo", bag seamă.
- Ah, bun, bine, zice ea.
Aveau o groază de marfă în cele 2 coșuri.  Se mai moșmondesc ei care și ce să bage pe tejghea, trece el în faţă, pune marfa pe tarabă…
- Piu, piu piu, făcea drăcia de citește codurile de "bare".
… ăsta avea cam la un metru de diverse chestii înșirate: mezeluri, copane, spinări (Yummie!), orez, zahăr, deh… ca baștanii. Deodată, veteranca…

- Pleașc! cu un snop de hârtie igienică & desuuri "pempărs", ca să facă peste 100 de franci.
Da-n coșul ei mai erau o grămadă de alimentare: ulei, orez, cafea, bașca alte produse lactate & carnivore.
- Na belea, zic, să te ţii circ acu'.
Termină el, luase de vreo 100 de lei și un pic…
- Piu, piu, piu, face iar agregatul de citește produsele…
… trece și ea, altă 100 și ceva.
- Baștani! zisei doar.
Yes, yes, yes, zic în sinea mea, invidios că eu nu mă încadram în baremul de +100, chit că aveam cardu' Patroanii la mine, lăudat fie el și numele Ei.

Booon… Termină ăștia, se dau mai jancoté, eu cu antenele spre ei:
- Haideţi, domnu', zice casiera, așteaptă lumea. Vă mai moșmondiţi mult?
"Moșmondi-m-aș și n-am cui,
 Codrului, săracului…"
- S-aștepte, dă-i în acronimul partidului, zic.
- În ce? întreabă casiera.
- Lăsaţi, zic. Passons!
- Pa ce!? insistă ea.

Nu am mai zis nimica, pui și marfa mea, da' cu ochii și urechile la spectacol:
- Ce reducere ai? zice cucoana.
- 5 franci, cât dreacu să am? zâmbind galben, a icter.
- Păi n-ai zis că ne dă 10 lei?
- Am zis, zice el (și aici îl voi cita pe cetăţean) la produse alimentare, fără băuturi!
 - Păi și…
- Păi scutecele se sug!? zice el.

Ofcors, a îngăimat și un "în plm", de s-a auzit doar la 10 metri înjur.

Comments

Popular posts from this blog

ÁPOSZTOLORUM

ȚÍKLA

Adevărul despre punctul D. 1, egy, one