ABIGAIL & GENEVIÈVE


Era pe la chindie. Soarelea zâmbea, vântul adia, câinele lătra, pisica mieuna, iar ornitorincii, ei bine, pășteau agale, doar nu ornitorinceau…
Eram în formă, terminasem de prășit loboda, plivisem și lanul de Gingko biloba de-l aveam de la fata cu ochi măslinii, mai copileam la ultimele răsaduri de mromoloci de la fata cu ochi olivii, taman ce pensam din cele musteți, când aud, așa, niște sunete ca un scrijelit.
- Care dreacu o râcâi gardu’ la ora asta!? m-am gândit.
Da, venea zgomot de la drum:
- La castel în poartă, oare cine bate?
Ăla eu, ăla eu… Da’ ce zic eu de bătaie…
- Zdrang! Zbang!
Ce acronimu’ partidului… doar nu dau pecenegii, lecenegii ori mecenegii?
Mă aranjez, scutur hlamida și șterg sceptrul de țărână, mă duc și glăsuiesc cu ton ospitalier, după datină:
- Care… (cum am zis?) bosomegii & posmagii mei ești, uăi?

- Am venit pentru semnături! aud de peste gard.
‘ai!? Ah, cu candidatura la alegerile europene…
- Să fiți sănătoși, drumeților, zic, le-am și depus la Biroul Electoral.
- Drumețe!
- Ce “drumețe”, neică, zic, că nu eu umblu brambura pe la porțile boierești.
- Noi, noi suntem drumețe. O drumeață, două…
- N-aveți nume, cenepeu? insist eu.
- Abigail și Geneviève.
Wtf… Și eu mi-s dârzul comis Manole Păr Negru, bașca Integru, zic în gând.
- Ă… Și ce vreați de la sufletul meu de prinț moștenitor? precizează mándea.
Dialogul era tot prin gard, pe unde se dau napii… asta… printre meterezele cetății voievodale.
- Bine că matale n-ați fi pus și creneluri, aud de dincolo.
- Ă… Nu.
- Alea trage mai tare ca meterezele.

- Da’ afișe de lipit mai aveți? aud o voce.
- Decât nește flyere, parcă.
- Vrem să vă ajutăm în campanie.
Interesant... ia să plusez!
- Moka?
- Ar merge și fără cofeină.
Of… Hai să le dășchiz, totuși. M-am chinuit un pic că uitasem de afurisitul de PIN.
- Bre, zic, când e ziua partidului? Hai să vă aud!
- 10, a doua, una mie…
Muchas gracias, ăsta era. Da’ mai era ceva, așa că, vorba cântecului:
- Și-am deschis ușa la tindă cu zăvozii…
Cu dulăii, cu Mokofanu… Bine-ar fi fost, dar să nu anticipăm.

Back la gard.
Deschid, ele intră, eu zic:
- Acu aduc niște flyere.
- Surpraiz, fraiere!
Wtf…
- Ce, cum!? mă mir eu 'a la manière de bouche-bée.
- Suntem de la Mediu și CNADR!
'ai de plm…
- Și ce vreați? reușesc eu să îngaim la conjunctiv prezent, persoana întâia, singular.
- Prea te-ai lăudat cu autostrada, tovule!
Mda…

Şi, nici una, doar două, că atâtea veniseră, încep ele controlul. Mai întâi amuşinează pe lângă edicificu, pe lângă construcţia cu pricina, mai mult pe mirişte, nici nu se uitau la mine. O dată aud:
- Pista aricilor unde e?
- Cum? zic eu, roșind pudic.
Wtf…
- Ups, ale dreacu consoane, zice aia cu pista.
- Unde scrie de arici? mă stropșesc eu discret.
- La articolul 483, paragraful ASDFJKLş, aliniatu'…
Bre, mă leşi…
- Muşuroiul ăsta e de cârtiţe? aud ca prin vis.
- Scoserăm neşte hrean, zic repede, doar - doar să nu le mai vie vreo idee.
- Ce amendă v-am fi tras…
- Păi de ce, mesdames? zic eu.
- Că şi-ar fi spart capetele în poteca lu' matale!
Potecă, auzi la ea…

- Ce e cu curba asta? zice una (Abigail?). Şi spre dreapta!
- Aşa a fost în plan, domne, e aprobat. S-aduc dosarul?
- Şi nu trozneşte nimic? insistă ea cu curba.
Gizăs…
- Tu, fată, aia e la tren, zice Geneviève. Unde vezi tu şine?
- La plasă de Buzău nu se zice?
Să mor de pricepeam ceva. Cred că vorbeau cifrat, părerea mea.

- Bref. Bre, zi, da-i ceva? o aud pe Genovica.
Neică, aveau și buzunarele alea mari ca cangurele, ca ungurele...
- N-a răsărit mai nimic! încerc să parez, ca să salvez recoltele. Pătrunjel?
- Check. Bagă 6-7 legături.
- Lobodă? plusez eu. Uite colo!
Să mă scuze tovarăşa de la Consiliul Naţional că-i dau emoţii, da' am vrut doar să le încerc. Era ştevie!
- Check. Două trăişti ne-ajung.
- Cam atât, zic, vedeţi că toate-s mici, d'abia au încolţit.
- Las' că mai venim mai la vară. Ăla nu e cireş?
Îu…
- Nu. Jugastru!
- A… Ca a lu' Horea, da, da. Da' chiar, Cloşca ce-avea? zice Abighela.
- Pui, tu fată, punea şi mama, precizează Genoveza.
Asta cu Horea îmi face un semn discret, ne dăm mai deoparte…
- Nu prea ştie, e nouă, e şi pe program de 4 ore...
- Aha…

- Auziţi, bræ, Excelenţă, zice Abighela, ce dreacu de slogan e ăla cu ''VOTAȚI CHIPEŞUL''?
- Păi ce-are?
- Are... că ai o poză…
- Ce-are, domne, poza? insist eu.
- Zici că eşti ăla, cum îi zice… Cinicu?
- Zău?
- Păi matale, Excelenţă, ai la păăăr…
...
- Nouă ne place de partidul ăsta, de-aia nici nu te-am amendat. Ce mândru sună:
- #votațiplm !

Dedicated, conform dătinii de birthday, to Andreea Guvi​ <3 & Stanulet Irina Alexandra​ <3

Comments

Popular posts from this blog

ȚÍKLA

ÁPOSZTOLORUM

PALAGÉNI